CONFERINȚA ASN DE LA COLUMBIA UNIVERSITY, NEW YORK, APRILIE 2011


Săptămâna 11-18 aprilie a.c. am petrecut-o la New York, unde am participat, la Columbia University, la a 16-a Convenție Mondială în organizarea Association for the Study of Nationalities, alături de alți doi colegi de la Institutul de Investigare a Crimelor Comunismului și Memoria Exilului Românesc, Luciana Jinga și Andrei Muraru. Printre altele, am asistat la panel-urilor în care au fost discutate, în prezența autorilor, cărțile recente semnate de Timothy Snyder, Bloodlands, și Christian Gerlach, Extremely Violent Societies.

Discuția pe marginea cărții lui Timothy Snyder (în picioare), Bloodlands
Discutarea cărții lui Christian Gerlach, Extremely Violent Societies


Am participat cu o comunicare - inspirată de descoperirea gropii comune din pădurea Vulturi (Popricani, Iași), făcută anul trecut cu o echipă de arheologi finanțată de INSHR-EW - în panelul Perspectives on the Ways and Means of Cleansing the State and the Nation in Romania, prezidat de Zsuzsa Barbarics-Hermanik (de la Universitatea din Graz) și având drept discussant pe Felicia Waldman. Iată comunicările prezentate în acest panel: Michael Shafir, The East European Post-Communist Competitive Martirology, Mihai Chioveanu, Purification and Destruction: The Twisted Road of Romania's Cleansing Policy - Transnistria (1941-1944), Adrian Cioflâncă, A New Perspective in the Interpretation of the Iași Pogrom (June 1941), Andrei Muraru, Faces of Memory: Perpetrators and Victims in Transnistria War Criminals Trials.






Înaintea Conferinței ASN, am stat câteva zile în excelenta arhivă a American Jewish Joint Distribution Committee, unde am văzut câteva mii de documente - rapoarte, stenograme, note, corespondență etc - privind primii ani ai comunizării României, precum și perioada războiului.

Comentarii

Postări populare